Agenția Națională Anti-Doping organizează concurs de recrutare pentru ocuparea funcției publice vacante de execuție de auditor, clasa I, grad profesional superior (ID post – 571159) din cadrul Compartimentului audit public intern

În conformitate cu prevederile art. VII alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, Agenția Națională Anti-Doping organizează, la sediul său din B-dul Basarabia, nr. 37-39, Sector 2, Bucureşti, concurs de recrutare pentru ocuparea funcției publice vacante de execuție de auditor, clasa I, grad profesional superior (ID post – 571159) din cadrul Compartimentului audit public intern.

Durata normală a timpului de muncă: 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

Calendarul de desfășurare a concursului:

  • în data de 26.11.2024, ora 11.00 – proba scrisă, la sediul Agenției Naționale Anti-Doping din B-dul Basarabia, nr. 37-39, Sector 2, Bucureşti.
  • Proba interviu – se va susține în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise, doar de către acei candidaţi care au obţinut la proba scrisă minim 50 puncte.

Dosarele de concurs se depun în termen de 20 de zile de la data publicării anunțului, respectiv în intervalul 22.10.2024 - 11.11.2024, inclusiv, la Agenția Națională Anti-Doping, B-dul Basarabia, nr. 37-39, Sector 2, București, și trebuie să conțină, în mod obligatoriu, următoarele documente:

            a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa 10 la Ordonanța de urgentă a Guvernului nr. 57/2009 privind Codul Administrativ, cu completările și modificările uletrioare;

            b) copia cărţii de identitate;

            c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;

            d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;

            e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;

            f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;

            g) cazierul judiciar;

            h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;

            i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

Copiile de pe actele de mai sus, se prezintă însoțite de documentele originale, în vederea certificării pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs sau în copii legalizate.

Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilități poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut de depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesabilității probelor de concurs.

Condiții de participare:

a) Condiții generale:

  • are cetăţenia română şi domiciliul în România;
  • cunoaşte limba română, scris şi vorbit
  • are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
  • are capacitate deplină de exerciţiu
  • este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii; 
  • îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
  • nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
  • are cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, nivel utilizator începător;
  • nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
  • nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
  • nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

b) Condiții specifice:

  • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul în fundamental: științe sociale - Ramuri de știință: științe juridice, științe economice.
  • Vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice: minimum 7 ani;
  • Cunoștințe teoretice în domeniul tehnologiei informației – cunoștințe operare, concepte de bază ale tehnologiei informației – nivel de bază, dovedit prin documente specifice.

Numirea se va face în urma obținerii avizului necesar exercitării funcției publice, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1086/2013 pentru aprobarea Normelor generale privind exercitarea activității de audit public intern.

Pentru obţinerea avizului candidaţii pentru funcţia de auditor intern depun, odată cu dosarul de concurs, un dosar care cuprinde următoarele documente:

a) curriculum vitae;

b) o declaraţie privind respectarea prevederilor art. 22 din Legea nr. 672/2002, referitoare la incompatibilităţile auditorilor interni;

c) o lucrare în domeniul auditului public intern;

d) două scrisori de recomandare de la persoane cu experienţă în domeniul auditului intern.

Avizarea candidaţilor se face în termen de 5 zile lucrătoare de la data depunerii documentelor conform Metodologiei de avizare a auditorilor interni la nivelul Agenției Naționale Anti-Doping.

Candidații au obligația de a completa dosarul de concurs cu avizul obținut până la data limită de depunere a dosarelor de concurs sau cel mai târziu până la finalizarea perioadei de selecție a dosarelor. În caz contrar candidatul va fi declarat respins.

Relaţii suplimentare la telefon 0767.748.828 – persoana de contact Necula Andreea-Florina – consilier superior, email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. sau la sediul Agenției Națioanle Anti-Doping. Pentru lămuriri suplimentare puteți consulta site-ul instituției https://anad.gov.ro la secțiunea Despre noi. Rubrica Carieră, de unde puteți descărca formularul de înscriere și lista documentelor necesare pentru înscrierea la concurs.

 

Bibliografie și tematică pentru concursul de recrutare organizat de Agenția Națională Anti-Doping în data de 26.11.2024 (proba scrisă)

Funcția publică vacantă de execuție de auditor, clasa I, grad profesional superior (ID post – 571159) la Compartimentul audit public intern:

Bibliografia propusă și tematica:

  1. Constituţia României, republicată, integral.
  2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, integral.
  3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, integral.
  4. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare cu tematica Partea I – Dispoziții generale, Partea a II-a – Administrația publică centrală, Titlul I - Guvernul și Titlul II - Administrația publică centrală de specialitate, Partea a VI-a - Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice, Titlul I – Dispoziţii generale şi Titlul II – Statutul funcţionarilor publici.
  5. Legea nr. 310/2021 privind prevenirea şi combaterea dopajului în sport cu tematica Titlul I - Dispoziții generale și Titlul II - Organizarea activității anti-doping la nivel național.
  6. Legea nr. 104/2008 privind prevenirea şi combaterea producerii şi traficului ilicit de substanţe dopante, republicată, cu modificările și completările ulterioare cu tematica Capitolul III - Măsuri speciale privind combaterea traficului ilicit de substanţe dopante în sălile de culturism şi de fitness.
  7. Hotărârea Guvernului nr. 1182/2022 privind aprobarea structurii organizatorice şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Agenţiei Naţionale Anti-Doping, cu modificările ulterioare.
  8. Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern, cu modificările şi completările ulterioare, integral.
  9. Ordinul Ministrului Finanțelor Publice nr. 252/2004 pentru aprobarea Codului privind conduita auditorului intern, integral.
  10. Hotărârea Guvernului nr. 1086/2013 pentru aprobarea Normelor generale privind exercitarea activităţii de audit public intern, integral.
  11. Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările și completările ulterioare, integral.
  12. Ordinul Secretarului General al Guvernului nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice, integral.

*Candidații vor avea în vedere forma în vigare a actelor normative la data publicării anunțului referitor la concursul de recrutare.

 

Atribuțiile postului

Denumirea funcției auditor, clasa I, grad profesional superior, (ID post – 571159), Compartimentul audit public intern:

Enumerare atribuții:

  1. Planificarea misiunilor de audit public intern

- elaborează Planul multianual de audit public intern

- elaborează Planul anual de audit public intern.

2. Efectuarea misiunilor de audit public intern

- colectează și prelucrează informaţiile cu caracter general despre structura auditată, în vederea pregătirii misiunii de audit public intern

- efectuează misiuni de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar și control ale instituției sunt transparente și sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficiență și eficacitate

- întocmeşte formularele constatărilor de audit public intern în cazul identificării unor disfuncţii/iregularităţi și Nota centralizatoare a documentelor de lucru;

- elaborează proiectul de raport de audit public intern la sfârşitul fiecărei misiuni de audit şi îl transmite structurii auditate;

- analizează punctele de vedere transmise de structura auditată şi organizează reuniunea de conciliere, după caz;

- întocmește și transmite raportul de audit public intern finalizat structurii auditate și președintelui instituției;

3. Respectă etapele, procedurile şi întocmeşte toate documentele în conformitate cu Normele generale privind exercitarea activităţii de audit public intern:

- urmăreşte recomandările formulate în raportul de audit public intern pentru implementare în termenele stabilite;

- informează președintele instituției, dacă este cazul, despre recomandările neimplementate

- raportează președintelui instituției iregularitățile sau posibilele prejudicii semnificative identificate în realizarea misiunilor de audit public intern, urmând ca, în baza aprobării acestuia, să informeze și structura de control abilitată care are obligația de a dispune măsuri în consecință

- elaborează raportul anual al activității de audit public intern care prezintă modul de realizare a obiectivelor compartimentului de audit public intern

- efectuează analiza riscurilor asociate obiectivelor misiunii de audit în vedere selectării operaţiunilor ce urmează a fi auditate

4. Respectă cerințele legale și reglementările în vigoare aplicabile pentru buna desfășurare a activității

- respectă cerințele legale și reglementările în vigoare aplicabile în cadrul Sistemului de control intern managerial și Sistemului de management al calității SR EN ISO 9001:2015;

- participă la elaborarea și actualizarea procedurilor operaționale/de sistem aferente activităților pe care le desfășoară, după caz;

- asigură păstrarea și arhivarea documentelor, din domeniul de activitate, până la predarea către arhiva ANAD, în condițiile legii;

- respectă și îndeplinește obligațiile prevăzute de Regulamentul de organizare și funcționare a ANAD și Regulamentul intern;

- asigură realizarea indicatorilor de performanță asociați obiectivelor calității proceselor în care este implicat;

- respectă cerințele de disciplină, normele de conduită profesională și de integritate;

- asigură păstrarea secretului de serviciu, precum și confidențialitatea în legătură cu faptele, informațiile sau documentele de care ia cunoștință în exercitarea funcției publice, în condițiile legii, cu excepția informațiilor de interes public;

- respectă cerințele legale și reglementările în vigoare aplicabile în domeniul securității și sănătății în muncă, prevenirii și stingerii incendiilor și protecției mediului;

- respectă cerințele în domeniul protecției datelor cu caracter personal, în conformitate cu prevederile Regulamentului UE nr. 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE, a altor dispoziții de drept al Uniunii sau de drept intern referitoare la protecția datelor, precum și a celor prevăzute în actele administrative interne și procedurile proprii elaborate la nivelul ANAD;

- participă la ședințele grupurilor de lucru la care este desemnat de șeful ierarhic/conducătorul instituției și întocmește lucrările stabilite în cadrul grupului de lucru sau pentru buna funcționare a acestuia, după caz;

 - îndeplinește alte atribuții dispuse de superiorul ierarhic sau conducerea ANAD, în limita competențelor, cu respectarea scopului postului și a cerințelor acestuia.


 METODOLOGIA DE AVIZARE AUDITORI INTERNI LA NVELUL ANAD


18.11.2024

pdfREZULTATUL ELIGIBILITĂTII DOSARELOR DE CONCURS